دسترسی به سرور ایمیل از طریق واسط وب به دلایل امنیتی محدود شده بود که این محدودیت به دلیل وجود آسیبپذیریهای امنیتی در واسط وب (یا به اختصار OWA) اعمال شد. این آسیب پذیریها در ابتدا از طریق مراجع رسمی طی هشدارهایی اطلاع رسانی میشود. در ادامه، بخش فناوری اطلاعات برای اطمینان از سطح هشدار و برنامه ریزی برای رفع آن، تستهای نفوذی را بر سرور ایمیل انجام و وجود آسیبپذیری مورد تایید قرار گرفت.
در این راستا بخش فناوری اطلاعات دو اقدام به روزرسانی بستر نرم افزاری سرور ایمیل به آخرین نسخه و قطع دسترسی از طریق واسط وب (OWA) را انجام داد. قابل توجه است که با به روزرسانی سرور به آخرین نسخه، عملکرد آن در ارسال و دریافت سریعتر ایمیل، بهبود یافت. به عنوان مثال دریافت ایمیل از سرورهای خارج از شرکت نظیر gmail که قبلا با تاخیر همراه بود، در وضعیت فعلی در کمتر از یک دقیقه انجام میشود.
در بازه انجام عملیات بهروزرسانی، دسترسی به ایمیل شرکت، صرفا از طریق واسطهای کاربردی ایمیل (Email Client Apps) فراهم بود. برنامههایی نظیر Microsoft Outlook، Windows Mail و … نمونههایی از این واسطها هستند. و راهنمای کاربری برای این ابزارها در دسترسی همکاران قرار دارد.
در ادامه، بخش فناوری اطلاعات فراهم سازی ارتباط از طریق وب را نیز در دستور کار خود داشت و چندین واسط وب ایمیل مورد بررسی، نصب و تست قرار گرفتند، که از بین آنها بستهی نرم افزاری RoundCube انتخاب شد. این ابزار از نوع متن باز بوده و امنیت و کارآیی لازم را دارد. این سرویس از طریق لینک زیر در دسترس است:
webmail.hapico.ir
در مرحله بعد، ایمیل شرکتی و رمز عبور خود را (در صورت فراموش کردن رمز عبور با واحد it تماس بگیرید) وارد کنید.
و در این صفحه تیک گزینه
(Open my inbax when I log in)
را زده و Open کنید.